fredag 8 februari 2013

SY MÄSSA

Idag var jag med mamma till Borlänge på symässa. en det var inte så mycket där, tyvärr. Jag har varit dit några gånger men det blir mindre och mindre. Det är mest ackrylgarner och tyger till lappteknik. Några lite udda försäljare fanns det men de är inte många. Men en liten utflykt fick vi i alla fall.
Hemma här håller Per på att måla halltaket vitt. Vi har ju furutak och det gillar inte Per. Men nu ska det väl bli fint.

Det här garnet köpte jag på mässan. Det är schettlandsgarn.Garnet ska räcka till en basker. Damen som sålde garnet var en hur gullig tant som helst. hon är den enda som säljer shcettlands garn i Sverige. Mönstret som jag ska sticka efter är hennes egna men hon hade inte det nedskrivet så hon skulle skicka den till mig.

Det här garnet är spunnet av angorakaniner. Det är nog det mjukaste garn jag känt på. Ett nystan ska räcka till ett par handledsvärmare.

Sedan hittade jag en stuv av trikå för 40 kr med kaniner på.
 
Nu så är det dags att fixa fredags middag. Ett nytt recept som jag hittade i allers, få se om det är så gott som det verkar.
 
Trevlig helg
Maja

1 kommentar:

lämna ett spår efter er så blir jag glad