söndag 23 september 2012

DÅ VAR DET SLUT IGEN

Attans vad helgerna går fort. Jag har ändå varit ledig i tre dagar. gjorde inte något speciellt på fredagen. Var och handla lite smått och gott. På kvällen var vi hem till Elin och Fredrik. Per hjälpte Fredrik med att bära ner en tank eller något sån´t till en kamin de ska ha nere i källaren för att kunna elda med ved.  Trappen ner är smal och svänger, så det var lite bök att få ner den, inte var den helt lätt heller. Men de fixade den i alla fall :) Sedan blev vi bjudna på mat. Elin hade gjort enchiladas, mycket gott och senare fick vi blåbärspaj.
Sedan i går började så smått ge mig på jackan som jag sa sy till mig själv, det var inte allt för enkelt, så jag fick trixa ett tag för att få alla delarna rätt.
På eftermiddan var vi och gratulera svägerskan Åsa som fyllde i onsdags. Vi blev bjudna på Åsas goda smörgåstårta och sedan kaffe med tårta.
När vi åkte därifrån så blev det hockey på TV, Brynäs- Linköping 3-1 :) äntligen en tre poängare.
Idag har jag mest sytt på jackan, det har gått bra hittills, förutom att den nog sitter lite trångt över achlamentet. ;( Funderar på om jag skulle sy in en kil i bakstycket, vet inte om det blir fult, hm??
Här har det regnat jätte mycket i helgen, speciellt igår, stora vatten ansamlingar lite här och där, hoppas veckan som kommer blir bättre. Eftersom eleverna har utomhus aktiviteter både på måndag och tisdag.



Lovis i fredags när vi åt.

Lite ska man spexa när mormor tar kort.
Sedan finns det olika sätt att få i sig den sista majsen, sked var onödigt när man kan göra så här. :)

dragkedja i ficka på sidorna av jackan.
Här ligger framstyckerna som ska sys ihop.

Nu ska jag bara sitta och sticka på min kofta, evighetskoftan blir det nog.

Ha ett gott slut på helgen och en bra vecka
Maja


1 kommentar:

lämna ett spår efter er så blir jag glad