måndag 5 mars 2012

EFTER LITE PERKELE, SÅ........

Efter helgen krångel med symaskinerna har jag fått Lovis dress klart. Eftersom jag ändrade mönstret lite så blev det naturligtvis lite fel när jag skulle sätta ihop det hela. Så går det när man klipper innan man tänker, fort ska det gå. Men som tur var var det inte värre än att det gick att fixa bra. Jag blev nöjd med slut resultatet och det är ju det viktigaste. Idag var det jobb igen, lite skönt att komma igång igen, fast segt att komma upp i morse och när dagen var slut hade huvudvärken smugit på mig, inte den allra värsta men lite lagom irriterande. Somnade på soffan en stund när jag kom hem, men tog mig i kragen och sydde klart kläderna. Tunikan, som egentligen är en tröja som jag förlängde och gjorde inte axelsömmarna som på mönstret. Det fick bli vanliga axlar istället för att den ena går i omlott. Mönster Ottobre 1/11 samma som tröjan med ugglor på som jag sydde tidigare, tyget köpte jag på mässan i Borlänge, gillar de små flodhästarna.
Leggingsen, rynkat nertill vid benen, samma tyg nertill vid rynket som tunikan, mönster Ottobre 1/12. Tyget köpte jag i Västerås i helgen på Olssons tyger. Rynket nedtill, med knappar.
Hela dressen. Nu är det bara att hoppas på att Lovis kan ha detta.
Nästa projekt blir en tunika till Ida.
Hej då, ha en bra vecka Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna ett spår efter er så blir jag glad