lördag 13 november 2010

LÖRDAG,HÄRLIGA LÖRDAG

Då var det Lördag igen. Jag har haft en så skön morgon, tänt ljus och bara varit. Sofie sover än och Per jobbar. I eftermiddag kommer Victoria och barnen hit, för senare i eftermiddag ska vi åka och gratta farmor, min svärmor som fyllde 75 i onsdags(skrev det tidigare) . Nu har jag gjort min första vecka på nya jobbet, den har varit mycket bra men mitt huvud snurrar av allt jag ska sätta mig in i. Det som var så härligt när jag kom i onsdags, var alla kramar jag fick av elever och kolleger som tyckte det var roligt att jag var tillbaka. Lektionerna har gått bra, jag är nöjd, det är inte så lätt att komma mitt i en termin och ta över, men jag har bra backup av henne som jag vikarierar för. Men man vill inte störa henne för allt, hon ska ju vara hemma och ta hand om sig själv och sin familj och framför allt den lilla som ska komma när som helst om den inte redan kommit. Ett riktigt bra schema har jag fått så jag kan inte vara annat är nöjd, kan jag sedan vicka för andra lärare lite då och då så jag får lite mer tid så är det perfekt. Lite kreativ här hemma har jag också varit. Jag stickar på en lite julklapp och sedan har jag sytt en toffel ut Tildas hus bok som jag köpte här om dagen här . Toffeln blev lite liten eftersom jag inte läste beskrivningen så noga, jag glömde sömsmånen, men jag gjorde en för toffel av lite tygrester så nu vet jag hur jag ska göra om jag gör fler, som det nog blir. I den boken fanns det mycket små saker som jag vill göra, den är verkligen fin. Amigurumi boken som jag köpte samtidigt var inte lika fin som Mia Bengtssons och Annika Messings böcker, men man kan ju alltid ha den som inspiration och några figurer var bra. Tack och hej leverpastej Maja Prov toffeln Min stickning

1 kommentar:

lämna ett spår efter er så blir jag glad