tisdag 23 november 2010

DANFÖRE DOPPAREDAGEN OM EN MÅNAD

Sist jag skrev, sa jag att jag (vi) skulle få hit alla barnen på mat. Nu har vi haft middagen och den blev lyckad. Maten verkade smaka och sällskapen var bra. Det kan vara svårt att få till det att alla kan vara med, eftersom vissa jobbar helger och då inte alltid samma helger. Men nu fick vi till det i alla fall. Efter maten spelade vi spel "rita gissa" det var ett roligt spel, men då vann ju jag och Elin båda gångerna. Jag kommer ihåg från min barndoms TV att det fanns ett program som hette rita, gissa, spring, där fick familjer tävla mot varann och jag kommer ihåg att det var ett roligt program, men det fanns ju inte så mycket att välja på på stenåldern :)
Maten äts med god aptit
Jag lassar på
Noah och Lovis Jag är lyckligt lottad som har en så fin familj :)
En grytvante som finns här och jag har också sett sånna på Designtorget jag gjorde ett annat avslut vid handleden men annars är den väl liknande som de andra. Den här grytvanten är gjort av gamla gardiner som min syster skänkt mig.
Vems rumpa är detta?
Här ser vi den bakifrån med svans och allt. Hej, här är jag! Jag är en KATT från Tildas hus fast kattmakaren tycker jag ser mer ut som en mus :) Jag är verkligen glad att jag köpt boken och kanske ska jag ge mig på en Tildadocka eller en Tilda ängel också. Lite fundersam är jag över håret, det står i boken att det ska vara Tilda hår men man måste väl kunna ha något annat, eller? Vi får väl se hur det blir med det.
En stilstudiebild på katten som spanar efter fåglar i fågelboden. Hon är för Dj....g på att ta fåglar :/ hellre möss men det är äckligt det med. Igår när Elin och jag var till Falun. Jag var där på undersökning för mina händer, de gjorde tester för att se om jag eventuellt har förträngningar i händerna s.k karpaltunnelsyndrom. Svar kommer om ca två veckor.
När vi nu var på tur stannade vi i Borlänge och gick in på Dollar store och där köpte jag e ny elljusstake till köksfönstret, den vi har nu har Per och jag haft sedan 1979, vi fick den i julklapp av hans föräldrar, så nu tyckte jag att det var dags för ett byte, 200 kr var väl ett bra pris?

1 kommentar:

lämna ett spår efter er så blir jag glad