lördag 27 november 2010

ADVENT

Första advent i morgon. Det är så fint överallt och nu när det finns så mycket snö ute blir det ännu finare. Här har det snöat mer eller mindre oavbrutet sen i onsdags. Men vi har inte sån´t kaos som det är i södra Sverige och nu efter norrlandskusten också. Per ochSofie hade pyntat med alla stjärnor och ljusstakar igår när jag kom hem från jobbet, med order av mig. Det hade de fixat bra. Jag köpte en ny ljusstake att ha levande ljus i på Åhlens. Vi har ju haft den gamla sedan 1979, så det var dags :) Imorgon ska jag och Per åka på kryssning med Cindirella, det ska bli skönt att komma iväg lite, kunna äta och dricka lite gott. Man får väl hoppas att bussen som tar oss till Stockholm håller sig på vägen bara. :P Jag jobbar lite hemma med några julklappar, men tiden börjar rinna iväg och man hinner väl inte så mycket till nu. Idag bakade jag lite havrekakor, det har vi varje jul och är något av en favorit, det är inte kaffebröd utan matbröd. Det är en tradition från Pers sida. Annars bakar jag inte så mycket till jul, bara pepparkakor och lussekatterDet är ingen som äter så mycket fikabröd hos oss och då får man bra slänga allt till slut. Då är det bättre att satsa tid på något annat. Ha en härlig 1: advent var rädda om er, Maja

2 kommentarer:

  1. Trevlig advent på dej oxå. Hoppas att ni får en härlig kryssning, skäm bort dej ordentligt nu. Havrekakor verkar vara en lokal tradition i Horndal, sån har gubben oxå hemifrån , han är uppvuxen i Horndal. Nu har han överfört det till mej och mina barn oxå. Dom är ju himla goda med julskinka och senap.. Ha det så bra kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Här är det snö i megaformat, och blåser lite. Hoppas att det inte gungade för mycket...

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad