lördag 27 februari 2010

SPORTLOV!

Då har man sportlov då. Inte för att jag sportar så mycket själv eller inget alls kan man säga, men jag tittar väldigt mycket när andra gör det. Nu när det varit OS har det blivit mycket tittande. Det har varit många spännande stunder och några riktigt roliga, men tyvärr också en del besvikelser. Nog hade man hoppats mer på hockey landslaget, skidskyttelaget och några till. Men samtidigt är det ibland slumpen som avgör pucken ska in i målet, skotten ska träffa rätt osv. OS är dramatik, spänning, glädje och sorg. Inatt satt jag och Sofie uppe till halv fyra och såg när curling tjejerna tog guld. Jösses, vad spännande det var. Vi var så trötta ett tag och hade svårt att hålla ögonen öppna, det såg ett tag hopplöst ut och vi tänkte lägga oss, men jag är glad att vi orkade hålla ut. Min vecka annars har varit ganska bra. Jag har klarat mig ifrån huvudvärk så gott som helt, det jag trots allt har haft har varit kontrollbart. I början av veckan var det jobbigt psykiskt då jag väntade på besked om jag skulle få vara kvar på min tjänst terminen ut. I onsdags fick jag ett positivt svarjag får vara kvar :D När jag berättade det för "mina" nior, skrek det rakt ut JAAAAAA. Det ska ni veta värmde. Nu när jag vet att jag ska jobb på skolan resten av terminen och bli ledig i sommar kanske jag orkar ta itu med min vikt och börja motionera och äta bättre. det är verkligen något jag behöver jobba på. I handarbetsväg har jag fått min axelvärmare klar förutom knapparna, jag har inte hitta några passande. Annars är jag nöjd med den. Skulle verkligen behövt det i veckan, jag har frusit så in i h.....e. Det blev ju så kallat igen i början av vecka men nu är det TÖ. Sedan har jag virkar en grytlapp, ett lite enklare arbete när man samtidigt ska koncentrera sig på alla idrottsutövare, kunde då också göra slut på lite garnrester. Min kofta går sakta men säkert framåt, men det tar tid för då måste man vara allert när man stickar på den. Började också på en OS mössa men den blev inte bra hade inte rätt garn så skulle behöva räkna om. dag kommer mina barnbarn hit. Föräldrarna ska på annat håll. Sedan ska Ida vara kvar i veckan då ska vi till Uppsala. Där ska jag gå på Ull och Tyll och lite annat. Jag pluggade ju där till lärare och trivdes mycket bra där men det blir inte att man åker dit så ofta. Det blir vår första längre biltur i nya bilen. Hoppas bara det inte blir oväder som de börjar varna för.
Min axelvärmare
blir helt klar när knapparna kommer på plats.
Grytlappen
Närbild
Ett tyg som jag tänkte sy något till mina barnbarn. Men vad vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna ett spår efter er så blir jag glad