söndag 28 februari 2010

OS-mössa

Så är det, nu har jag en OS mössa jag med. Jag gjorde min efter http://bymarty.blogspot.com/ beskrivning, fast randningen blev inte riktigt lika. Men jag gjorde min med stoplar i stället för fastamaskor, förutom de första varvet, kanten gjorde jag med smygmaskor. Jag använde Swelogents ullgarn som vi har i skolan det är ju till skolan jag gjort den till, jag har dubbelt garn för den är betydligt tunnare än tex Eskimå, virknål 8. Mössa på G Barnbarnen fick vara modeller. Noah är glad åt mössan Ida ser mer förskräckt ut :)

1 kommentar:

  1. Jag har också gjort en OS-mössa...Till sonen.
    Grattis till jobbet hela terminen. Vad skönt det måste vara.
    Testa LCHF, det gör jag. 13,2 kg på ett litet drygt halvår(trots att det var jul...) eller 0,5 kg/vecka. Ganska lagom nedgångstakt, för mig och inga större uppoffringar.

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad