fredag 5 juni 2009

ÅTERBRUK

Då var det fredag igen. Den här veckan har varit ganska jobbig, det pga att jag fick det tråkiga beskedet i måndags. Men jag försöker verkligen leva här och nu och ska tillåta mig att njuta av en ledig sommar. Efter att jag blivit klar med mina servettringar, kände jag att nu vill jag göra något som jag bestämt och att inte ha någon tidspress. Jag har ett tag haft min en klänning som jag hade på mig när Elin tog studenten, 2005 tror jag att det var. Den klänningen har jag knappt använt och nu kommer jag nog inte i den heller. Tyget är det ingen fel på, det är 100% linne, mönstret är sommrigt och ganska tidlöst. Jag ville använda tyget så att den kom till någon nytta. så en tunika till Ida fick det bli. Jag sydde den igår på min lediga dag och det var så roligt. Jag tycker nog att den blev riktigt bra. Nu är det bara att hoppas på att Ida tycker detsamma.
Klänningen innan massakern.
tunikan när den är klar en klädd knapp
oket fram...
Nu har jag också börjat att virka på en liten amigurumi figur ur Mia Bengtssons bok. De är ju så söta och det är rogivande att virka dem...

3 kommentarer:

  1. nejdu, 2004 tog jag studenten ;) fin tunikan blev, tror ida kommer tycka detsamma! :D

    SvaraRadera
  2. var det såååå länge sedan!!!!

    SvaraRadera
  3. Fin den blev! Den kommer Ida gilla =)

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad