måndag 22 december 2008

danföredanföredopparedan

Ja, då sitter man här igen då. Jag är fortfarande sjuk, tror jag blir tokig. Har feber hela tiden. Inte hör jag knappt något heller. Jag har inte varit sjuk så här länge på manna minnen. Nu är jag sjukskriven tom 26/12. Få se om jag ändå kan jobba julafton. Men det är visst jätte tungt på jobbet och så fort jag anstränger mig lite får jag host attacker. Men nu är det mesta klart till jul i alla fall. Per har fått göra mycket eftersom jag inte riktigt har orkat. Imorgon ska vi ut tidigt och köpa maten till jul, skinka och sånt, ja ni vet. Det ska bli roligt och se hur Ida och Noah beter sig i jul med alla paket och tomten, Minns när Vickis, Elin och Sofie var små, dom blev nästan sjuka av förväntan och all spänning. Det är ju trots allt barnens helg coch då plågar man de med att de ska vänta och vänta och mitt i alltihopa ska man äta. Inte är de hungriga heller. Men det finns ju tyvärr barn som verkligen mår dåligt när de är jul. Barn med föräldrar och andra vuxna som super sig redlösa, barn som får se sina mammor få stryk av pappor eller andra män. Nej usch och fy för det. Julen ska vara en glad och trevlig högtid där man har tid för varann. Nu känner jag mig nästan religös, kanske jag skulle ta och predika i kyrkan, hehe. Hejdå, nästa gång jag skriver hoppas jag att jag är frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna ett spår efter er så blir jag glad