fredag 1 augusti 2014

ÄNNU EN TRIPP MED HUSVAGNEN

Då var vi hemma igen efter fyra nätter på Sandvikens camping utanför Väddö, Grisslehamn. Som vanligt när vi letar efter campingar som vi sedan åker till är de små och har inte världens högsta standard. Utan lite mer natur och lugn. Den här campingen var som vi förväntade oss. mysig och lugn. Det som var det största minuset var att hundar inte fick vara på stranden. Det var ändå en ganska lång strand och man hade önskat att en del av den var för oss hundägare. Vi fick vara längst ut i kanten på små klippor, det gick ju bra men om det var fler som skulle vilja vara där så blir det trångt.
När vi kom i måndags så var det så varmt att man knappt stod ut men som ni ser så gjorde vi det på något sätt. Vi hade en skön måndag och tisdag. På onsdag eftermiddag kom dotter Victoria med familj. Vi hann fika och barnen badade innan regnet kom och åskade lite gjorde det också. Vi satt i husvagnen en stund medans regnet öste för vi hade inte satt upp förtältet den här gången. När regnet avtog och slutade åkte vi till ett gårdsmejeri i Väddö och köpte glass, en jättegod glass. Sedan var vi och köpte ost som också var samma gård fast på andra sidan vägen. När det besöket var gjort så ville Victoria och Jesper ta en ceocach. Då var det bara att klättra uppför ett berg det var inte lätt för en klumpeduns som jag men det gick :) väl uppe där så letade Jesper och Noah efter "skatten" och Noah hittade på den.
När vi kommit ner från berget åkte vi tillbaka till campingen oh grillade lite korv och sedan blev det match i minigolf. Jag kom trea Per vann. snart var det kväll och efter en kvällskopp kaffe åkte familjen hem.
Igår sista dagen åkte vi runt och tittade i omgivningen. Tänkte äta på Simpnäs men där fanns ingen parkering om man inte var båtägare nästan alla parkeringar var för dem så då fick vi vanliga dödliga åka därifrån. Istället blev det en mycket god lunch på Väddö grekiska restaurang, Zorbas.
Men nu är vi hemma och ska njuta av en sista vecka av semestern för Per och jag har ett par dagar till.

Per tog ett dopp
Gina tog ett dopp
Det var bara jag som inte doppade mig.

Ida och Noah passade på att bada lite.

Sedan blev det glass i stora lass( det har ni aldrig hört förut)

Syskonen Gullstrand på bryggan vid bondens glass kalas.

Klättring uppför berget.

Familjen på plats

Jesper och Noah kollar in skatten.

Hundarna sprang uppför som två bergsgetter.

Jesper och Ida i kamp

Den goda lunchen på Zorbas.

Ha det gott alla.
Grattis gubben på namnsdagen.