lördag 22 juni 2013

NU VÄNDER DET :P

Nu vänder det är en ganska deppig fras, men visst det är ju sant men det dröjer ju ett tag innan man märker det. Det är alltså ljuset/mörkeret som jag pratar om, ni som inte visste det. :)
Midsommaraftonen började så bra, men vid 16 tiden så drog det ihop sig och det blev ganska molnligt. Men man tänkte att det blir nog sol igen för värmen fanns ju kvar. Vid fem tiden åkte vi till min svägerska och hennes sambo, traditionsenligt som det nu varit ett antal år. Det är så roligt för alla brukar vara med. Men i år var inte Johanna och Alex med, de hade åkt till varmare breddgrader. Vi började med sill till dem som ville. Sedan blev det grillat, medans karlarna stod och grilla öppnade  sig himlen och regent vräkte ner. En hög med blöta gubbar och barnen fem stycken lika blöta de med.
Men som tur var lugnade regnet ner sig och vi fick maten grillad. Alla åt med god aptit. Efter maten hade jag fixat lite lekar/tävlingar. Alla fick ta en lapp med olika teman, samma tema bildade lag. Sedan var det en ganska klurig tipspromenad med vuxen frågor(inte oanständiga) och barnfrågor. När alla hade gått klart hade jag nästa del moment. Det var bilder på en hög kändisar som de skulle namnge, nu var det ju inte nytagna kort utan kändisarna i yngre dagar. Vissa kunde man lätt se vilken det var andra var det värre med. Det var nog en ganska uppskattad tävling. Priset till bästa lag var en varsin ljuslykta.
Sedan var det kaffe och jordgubbstårtor. Mums.
Barnen hade så roligt tillsammans, de är ju fem som kan leka, den sjätte är för liten än.
Sist på nattkröken hade vi kubbturnering, det var lite svårt, för trots att det skulle vara årets ljusaste natt så var det svårt att se de små träbitarna. Mitt lag förlorade alla matcher. 
 
Idag har det inte blivit så mycket gjort, mest slöat på soffan. Men vi har börjat packa in i husvagnen i alla fall för i morgon bär det av söder ut i landet :)
 
Tårtan som jag gjorde.

En midsommarfin Joni

Grill gänget strax innan regnet kom.
 
Jag har sytt lite nu innan helgen

Först en dyna till Gina, hon accepterade den direkt.
En klänning till Ida
 
Ha det gott
Maja

4 kommentarer:

  1. Halkade in här via en annan blogg (Paradiset Kaos) och ville bara lämna en liten kommentar innan jag kliver vidare... =)

    Kram Shannara, halvgalen sexbarnsmma. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du skrev en kommentar. Man undrar ibland vilka det är som läser ens blogg :)

      Radera
  2. Är du på väg åt mitt håll nu ;)???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan, vi är på Blankaholms camping

      Radera

lämna ett spår efter er så blir jag glad