onsdag 24 oktober 2012

PLÖTSLIGT SÅ BARA DOG DEN

Så kan det gå, dammsugaren bara slutade att funka.  Dammsugarpåsarna har gått sönder varje gång trots att de inte varit full så filtret har fått jobba hårt, men nu sa den stopp. Det kändes bara så onödigt att behöva köpa en ny just nu, två månader kvar till julafton. Hade varit trevligare att köpa några roliga julklappar till barnbarnen i stället. Men nu blir de utan..hihi. Det blev i alla fall tvunget att åka ner på stan och inhandla en ny, de är ju inte så dyra men ändå för dyra ett nödvändigt ont.

Här står den gamla och skäms, tippen nästa.




Den nya som förhoppningsvis håller några år.

Som sagt så är det två månader till julafton, no panic. Julpyntet plockas för fullt fram i affärerna. Inte så att jag jublar, kunde nog ha väntat några veckor till enligt mig.
Sommaren var ju nyss här eller hade vi någon sommar??

Katten njuter av värmen från kaminen, hon tyckte nog att jag störde med fotandet. Hon tror nämligen att hon är drottningen av Saba. Här kommer jag och jag gör vad jag vill, river sönder soffan, check, alla fönster är mina utsiktsplatser, så ta bort allt från fönstren så JAG får plats, check, husse är min sovplast, check, jag går in och ut hur mycket jag vill, ÖPPNA DÖRREN, check. Ja så där håller hon på, drygo.

En hemlig stickning på gång. :)

Nähäpp nu ska jag börja fixa i ordning mig, ska ut och käka med jobbarkompisar, vi ska fira de som fyllt jämnt i år och de som gått i pension. Det ska bli trevligt.
Ha en skön kväll
Maja

1 kommentar:

  1. oj vilket "vrålåk" du köpte..ser bra ut! Får hoppas den håller.Va fin din hemlisstickning blir...Flätor är snyggt tycker jag..ha det så kul med jobbarkompisarna.

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad