lördag 4 augusti 2012

LOPPA RUNT

Idag gjorde Elin, Vickis, Ida och jag en loppisrunda. Vi åkte till Ludvika. Där var vi förra sommaren också, jag och Elin. det finns många bra loppisar där. Jag fyndade mest på slutet. Men hittar man inget så hittar men inte. när vi kom in i Ludvika möttes vi först av en lastbil som vält omkull vid en rondell, kasten var ägg, snacka om äggröra :) men som tur var kom ingen person till skada. 
Här Elin som tittar efter fynd.

Vickis och Ida, letar efter saker. Ida hittade en hel del, sedan fick hon små gratis saker på nästan varje ställe,
 men så är det när man är liten och söt.
Det allra sötaste denna dag var hos en riktig skrotgubbe, som har hur mycket grejer som helst, han visade oss en 4 timmar gammal kattunge, Den var så liten och ynklig, helt kolsvart.
Sedan blev det matrast, Sibylla fick duga.

När vi loppat runt de flesta ställena så blev det vätske paus.

När loppisarna var slut efter vägen så åkte vi hem. Jesper och Noah hade kommit hem till oss med nyplockade hallon, som Noah och morfar gjorde smulpaj av, mums :)

Ida och Noah äter paj.

Närbild av Viggo :)))

Lovis favvo plats, vid dammen.


Mina loppisfynd. En ljuskrona för 50 kr som vi ska ha i vårt blivande växthus. Ett fint yllebroderi 50 kr, En bonad, som jag inte riktigt vet varifrån den kommer, 5 kr, en brun vas gratis, en ugnsform , Uppsala-Ekeby, Ringros, 100,kr.
Känner mig jättenöjd med mina fynd.

Nu sa jag slappa ihop med Per och Tv:n som visar OS.

Trevlig helg Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna ett spår efter er så blir jag glad