fredag 22 juni 2012

TANKESTÄLLARE

Den här veckan har varit omtumlande och konstig. Jag har fastnat i tankar och inte fått mycket vettigt gjort. Det mesta har kretsat kring bilolyckan. Ena stunden är man arg för att den andra chauffören inte såg sig för, nästa är man tacksam för att det gick så bra och att ingen skadade sig. Sedan kommer alla tänk om, tankar.
Jag tänker att tänk om vi hade stannat lite längre i Örebro där vi åt, då hade inte ödet gjort att vi kom samtidigt, men vad hjälper det att tänka så, smällen är ett faktum.
En rejäl tankeställare får man i alla fall. Livet är skört. Jag är så glad att Per och jag får fortsätta leva, för vi kunde ju varit döda om det gått fortare, eller smällen tagit annorlunda. Vi får fortsätta att följa våra barn och barnbarns liv. Idag får vi fira midsommatr med en stor skara. Pers familj, hans syskon, syskonbarn och syskonbarnbarn, hans mamma och sambo. I år är alla våra barn med för första gången, det ska bli så roligt. Jag skulle tycka det vore roligt om mina syskon med familj, föräldrar m.m kunde vara med, men de firar på sina håll men de finns ju i mitt hjärta.


                                                     Jag förra året på midsommar

Tårtan som jag har gjort till i dag, hoppas den ska smaka.

Ha nu en riktigt härlig midsommar där ute
KRAM MAJA <3

6 kommentarer:

  1. Trevlig midsommar! Usch vilken otäck upplevelse ni var med om men skönt att ni klarade er utan nå skador. Ja jag ska gå textilen igen bättre det än att vara arbetssökande skjuter på det ett år ser oxå det som sista chansen att få från CSN. Skör om er och vi stöter säkert på varann.

    SvaraRadera
  2. Så otäckt med krocken! Vilken tur ni hade som klarade er utan skador och tankarna kommer ju alltid efteråt när man har kommit över den första akuta chocken. Önskar dig och din familj en fortsatt skön Midsommar!!

    SvaraRadera
  3. usch för krockar.. det där som du skrev hände ju min pappa, brorsan o hans pojkar...men det kunde oxå ha gått mycket värre, pappa har ju gipsat ben för det va sprickor på 3ställen--men annars så klarade de sej med blotta förskräckelsen.Ha en skön midsommar nu..o sköt om dej o lilla gubben!!Fick ni några skador..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack och lov inga fysiska skador på varken oss eller de i den andra bilen. men lite chockad och knäpp har vi varit hela veckan och bilen blir nog tyvärr skrot

      Radera
  4. Alla dessa tankar om att hade man gjort på ett annat sätt så kanske det hade blivit så eller si. När jag var liten och vi åkte hem från Norrland så spydde jag ner bilen en gång och sen var pappa tvungen att stanna en gång till(jag brukade aldrig må illa när jag åkte bil utan det var brorsan). När vi närmade oss hemmet så hade det hänt en olycka där en rattfyllerist hade kommit över på fel sida och krockat med en barnfamilj och där pappan satt fast i bilen. Min pappa parkerade bilen en bit bort och gick dit och hjälpte till. Rattfylleristen avled direkt och jag kommer inte ihåg hur det gick för pappan i familjen, men barnen och mamman klarade sig skapligt iallafall. Jag kände då skuld för att jag mått illa och pappa hade varit tvungen att stanna för hade jag inte spytt så hade vi sluppit olyckan tyckte jag, men fick till svar av både mamma och pappa att det var kanske så att bara för att jag var tvungen att spy som vi hade klarat oss från att krocka med bilen. Och kanske var det så att ödet hade ett finger med i spelet som gjorde att det blev som det blev.
    Ha en fortsatt skön söndag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det ju, hade man gjort si eller så, så kanske det blivit annorlunda, men ödet ville det här

      Radera

lämna ett spår efter er så blir jag glad