söndag 13 maj 2012

BLOMMOR, BLOMMOR

Idag har det varit riktigt fint ute. Vi har tom grillat och suttit ute på altanen och ätit. Eftersom det börjar bli dags med ute blommor tyckte Per att vi skulle åka till en trädgårds handel och handla. Hans mamma hade varit dit i fredags och sa att de hade billiga blommor och det var så bra. Så vi bestämde att vi åker dit. Det var en liten handelsträdgård och där fanns lite andra blommor som jag inte sett förut. Eller i alla fall färgen på de blommorna.Vi handlade en del, men som alltid så skulle man vilja köpa mer och mer. http://www.vinnersjotradgard.se/  
 Några fina Petunior. Jag tycker mycket om Petunior, det finns så många fina färger och den här var ny för mig i alla fall. Svart med gula ränder, den heter Phantom.


Gula små fina blommor som jag inte minns namnet på.

Hängpetunior eller Surfinor som de heter då 85kr st!!


Sedan en bild på mina förfäder. Det är en person som jag är släkt med på facebook, som har startat en sida om vår släkt på min pappas sida. Han har mycket dokument och bilder på släkten som man aldrig sett förut. Min farfar hade många syskon och det verkar som om även min farfarsfar också hade många syskon. Det är intressant att få reda på lite om släkten. Massor av namn  kommer upp och vissa namn har vi nu med fast men inte visste om att det fanns.


På den här bilden ser man min farfar,med sina syskon och föräldrar. Min farfar är killen längst till vänster. Jag kan se likheter hos honom på en av mina farbröder, och några kusiner. Min pappa är också lik farfar som han var när han var äldre, samma rörelser och gester.

Ha en trevlig söndag kväll. Maja

2 kommentarer:

  1. I morgon fredag 18 maj, ska jag och maken åka till Trosa. Ses vi där? Är det vad du tänkt göra också?

    SvaraRadera
  2. Det skulle ha varit trevligt, vi har inget alls planerat, gubben jobbar

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad