måndag 9 april 2012

70-TALET IS BACK

Vad nu detta? Jag har sytt en tunika där tyget påminner om 6o-70-talstyg och mönster. Färgerna kanske även de är mycket 70-tal, vad vet jag. Men nu är det gjort. Egentligen hade jag tänkt sy en annan tunika men mönstret gick bara upp i en storlek som jag inte kom i så då skulle jag förstora den. Jag gjorde två toiler med förstorat mönstret men inte f_n blev det bra inte. Så det var bara att leta efter ett annat liknande. Jag började igår och nu är den klar. Ja jag är ganska nöjd, sedan är det ju frågan om jag törs ha den på mig, jag kommer med all sannolikhet att synas överallt. Jag brukar ha färger på mina kläder, jag är inte den där svarta typen, som öppnar sin garderob och bara ser svart, svart, svart och grått i sin garderob. Undrar vad man är då, de som kan färganalysera och sån´t. Sedan igår blev jag äntligen klar med alla delar till Noahs tröja. Fy vilken seg stickning det har varit. Nu få vi bara hoppas på att det blir bra,när den ska sys ihop, den blockas just nu. Vad jag ska sticka/virka nu vet jag inte men kanske en pyttipanna sjal. det är många som gjort den och den verkar vara snabbstickad. Förresten hur tränar man upp tempot i stickning, mer än att man stickar mycket?? Jag skulle vilja sticka fortare än jag gör idag. Mer tid vore också bra. :) Tunikan framifrån. Tyget köpt hos Lena på Tygkällan i Avesta. Mönster fanns på sömnads magasinet 2/10
Baksidan på tunikan Noahs tröja på blockning.
Hälsningar från ett gråtrist Avesta Maja

1 kommentar:

  1. jättefin tunika.. jag är oxå en sån person som älskar färg.. har mycket i rött,blått o grönt...nu har orange börjat komma med i mina färger oxå..

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad