lördag 28 januari 2012

JAG HAR EN FRÅGA??

Min fråga till er där ute är denna. Jag har massor av idéer i mitt huvud som jag vill förverkliga och eventuellt sedan sälja på ett eller annat sätt. Tex amigurumi figurer, barnkläder, väskor m.m. Men så är det där med upphovrätten som jag respekterar med all rätt av den som skapat mönster. Men om jag virkar en figur, tekniken har jag ju tack vare alla andras figurer som jag virkat efter. När blir mönstret mitt? man plockar ju tips, lite här och lite där. Sedan när man läser många bloggar med alla fina alster, så finns det ju en uppsjö av figurer, så även om jag jobbat fram en beskrivning så kan ju någon tro att man använt sig av deras, tycker det här är väldigt svårt. Jag vill inte komma på kant med någon som jag ser och läser i en del bloggar där personer blivit anklagade för stäld av mönster. sedan har jag också en fråga om tilda änglar och andra saker efter Tildas böcker. Får man sälja deras grejer utan lov. Det är många som säljer på marknader som jag varit på?? Nu blir det hockey heja Brynäs, Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna ett spår efter er så blir jag glad