söndag 2 oktober 2011

SLUT FÖR I ÅR??

I helgen har vi varit ut med husvagnen, troligen sista gången för i år. Vilket härligt väder vi fick. Det var nästan som en sommar dag. Per fiskade en hel del. Fick också en som han sedan rökte. Igår var Elin, Fredrik och Lovis och hälsade på. Vi grillade och åt lunch ihop. Sedan åkte de iväg till Borlänge för att bada. Vi har haft lite besök varje dag. Vi åkte ut redan i torsdag, då kom en gammal kompis till Per och hans fru förbi, de var på en biltur ute på skogsvägarna och såg oss, vi bjöd på kaffe. Elin och Lovis var också där en stund. Sedan åkte jag hem och sov eftetsom jag jobbade på fredagen. På fredagen var det ett kanonväder ute. Elin Lovis och Sofie kom en stund. Sedan igår kom ju som sagt hela Elins familj. Jag stickade mycket. Det är väl därför jag har ganska ont i min hand just nu. Men det var en så rolig stickning. På kvällarna var det skönt att sitta inne i vagnen när det var kolsvart ute helt stjärnklart på himlen. De här helgerna vilar man verkligen hjärnan. Nu har man förhoppningsvis kraft att jobba en vecka igen.
Utsikten från vår vagn, Per fiskar.
Fredrik, Elin och Lovis på besök.
Min stickning och ett glas rött, det är livet på en pinne :)
Mönstret på min stickning. De gula träden i ljuset av solnedgången. Solen på väg ner över sjön.
Hoppas ni haft en skön helg, Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna ett spår efter er så blir jag glad