söndag 3 juli 2011

TRÖK DAG

Idag har det varit en riktig trökdag. Kallt och molnigt ute och kallt och molningt inne. Jag strök undan en jätte hög med tvätt. Jag tänkte passa på att sy lite när det ändå var så tråkigt väder ute, men det bara djävlades, så jag la ner det. Virkade lite på koftan till syrran, nu är den i princip klar. Sedan har jag tittat på fotboll, dam vm och Allsvenskan. Nästa vecka ska vi ha Lovis här (och Eddie) Elin ska jobba en vecka, så det blir att gå upp 6 varje morgon. Men det ska väl gå bra ;) Igår hade vi ju lite kalas för Sofie som fyllde 22. Det blev trevligt och bra. Det var inte så många som kom, det blir ju så med vuxna barn. Det var bara våra barn, farmor och hennes sambo och en kusin. Sofie bjöd på taco buffé, och sedan prinsesstårta till fikat. Barnbarnen hade roligt, lilla Lovis var med och lekte med kusinerna, nu när hon kan gå så knatar hon runt på gården på lite stöppliga ben. Ja, det här var min helg, det går upp och det går ner. Nu ska vi snart äta fruktsallad som Sofie fixat och se en film så dagen kanske slutar bra ändå. Sofie skär tårta och kusin Tove ser på. Barnbarnen leker för fullt. Mamma Elin och Lovis
Ida och Noah äter tacos. Man blir lite trött av allt kalasande och på Tisdag fyller denna fröken 1 år Ses igen Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna ett spår efter er så blir jag glad