lördag 26 februari 2011

LITE DITT OCH LITE DATT!!

Tänkte att jag skulle skriva ihop lite om en det ena än det andra. jag är ensam hemma ikväll igen. Per är hos en kompis och tittar på hockey, äter något och någon öl slinker det nog ner också, Sofie har ute kväll. Så då får man roa sig bäst man kan. Jag kollar också på hockey men ingen mat och ingen öl, gillar ju inte öl ändå. Jag var ju på bokrean i veckan, fast inte förrän på torsdagen eftersom jag inte mådde så bra när det startade. Jag fick tag på lite av det jag ville ha. Köpte lite åt mig själv och lite till barnbarnen. Jag har virkat klart Ogliosaurus Plex ur Mia Bengtssons bok. Den fick lite olika storlekar på delarna Huvudet är kanske lite för stort jämfört med kroppen. Men det beror nog på att garnet inte är lika, men annars är jag nöjd. Sedan har jag och mamma varit på en liten utställning på en hembygdsgård här i kommunen och tittat på gamla och nya klackmattor. Det tycker jag verkar vara ett bra och roligt sätt att ta reda på lite gammalt spill. Mina böcker
Barnbarnens böcker.
Ogliosaurus Plex på hyllan mellan mina gamla Marimekko burkar
En bild på ryggen En variant på klacksöm, som blivit en kudde.
En annan liten klackmatta En större matta
Visst är de fina?
Så här avslappnad skulle man vara, katten är helt lealös.
Ha en skön kväll Maja

2 kommentarer:

  1. håller med deg ang bokrean...man hittar sällan och aldrig nåt i handarbetsväg...och klackning ser ju lite roligt ut :)

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint! Du, är den boken "Lätt att sy" bra? Funderar om jag skall köpa den.

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad