måndag 21 februari 2011

JAG HAR INTE FRUSIT FAST..MEN NÄSTAN:D

Nu är det nästan en vecka sedan jag skrev sist. Det har väl inte hänt speciellt mycket och det är väl därför jag inte haft något att skriva om. Förra veckan hade vi ju öppet hus för de blivande sjuorna och det gick väldigt bra. jag hade tre duktiga elever till min hjälp. Vi tillsammans bakade lite olika muffins som vi bjöd dem på. Victoria med familj kom och tittade de med. Sedan i fredags bjöd Victoria och Elin hem sig själva (ja de kom ju hela familjerna förstås) till oss och vi åt tacos. Sedan på lördagen hade jag en migrän attack så jag sov till 11. Sedan var man som en seg råtta resten av dagen. Jag t.o.m glömde bort att jag skulle åka och gratta min kusin som fyllde i torsdags, det var ju mindre bra. Blev i alla fall bättre på kvällen. I går var Per, Sofie, Elin, Lovis och jag till Kista på Äntligen hemma mässan. Det fanns en hel del att titta på och sedan fick man en glimt av program ledarna. Idag är jag ledig, men det här är min sista lediga måndag förrutom på lovet nästa vecka. Det är nämligen så att jag har fått 20% till på en tredje skola, där ska jag ha hand om tre elever som behöver svenska 2. Jag jobbade på den här skolan för två år sedan som textillärare, så det ska bli roligt att komma tillbaka igen. Sedan får man se hur jag och eleverna kommer att trivas ihop. Jag ser i alla fall framemot det. Idag har jag sytt klart klänningen till Lovis som jag höll på med förra veckan. Jag fixade inte att göra ärmhålen så som det stod på beskrivningen. Då har jag ändå frågat textilläraren på min skola och även en annan kollega som är sömmerska, de förstod inte heller hur de menade. Så jag gjorde på mitt sätt, det blev väl OK. När Sofie kommer hem idag ska hon bjuda på thai mat (hämtmat) det ska bli gott. Lovis klänning Knäppningen bak.
Fodret, ett gammalt påslakan av syster yster.
Tyckte det var fint så jag ville inte bara klippa mattrasor av det.
Heeeej dååå Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna ett spår efter er så blir jag glad