lördag 7 augusti 2010

DE SISTA SJÄLVANDE DAGARNA

Idag är det Lördag, den sista helgen som man har sommarlov. Det har varit en bra sommar i det stora, det är ju bara min oro inför hösten som legat över mig. Men jag har haft det bra, jag har njutit av ledigheten, samtidigt som det ibland och mer och mer nu när det närmar sig kommit en orolig magkänsla. Vet fortfarande inte hur det blir men jag har ställt in mig på att det inte blir skola. Nog om det. Det har varit två riktigt fina dagar. I torsdags dagen efter mitt besök i Stockholm, var jag ganska mör i kroppen och fötterna kändes som två strykjärn, men vad gör det när man haft det bra och man är ledig. Per åkte och fiska så jag fick en egendag. Satt mest och sticka på min citron, den börjar bli klar nu. På eftermiddan kom Elin och Lovis hit. De hade varit på BVC och allt var bra, hon växer som hon ska. Sofie önskade sig grillning så det fick det bli. Elin och Fredrik fick också äta här. Man ska passa på att vara ute snart är det höst och ruskväder. Igår, Fredag var det lika fint igen då passade det bra att tvätta mattor som kunde torka ute. De mattorna var inte lite skitiga. Jag tvättade filtarna på soffan och kuddfodralen också så nu luktar det inte peck i vardagsrummet :D Sedan på eftermiddan började jag sy på Kalikå "mask i flaxplan" det var roligt att sy den och fort gick det också. Idag ska vi till mamma och gratta henne hon fyllde visserligen redan i torsdags men hon ville bjuda på lite lätt förtäring idag i stället. Så i eftermiddag kommer Vickis, Jesper och barnen hit. Vickis och barnen ska sova här eftersom Jesper ska jobba i natt. Imorse fick vi ett SMS från Vickis, Noah hade målat hela sig med tusch, den killen vet man aldrig var man har och vad han ska hitta på. en liten Lovis bild igen. Grillning, smakar alltid bra Matt tvätt, blev riktigt bra.
Mask i flaxplan Mask framifrån, han ser ut som en rånare i plan.
En fullmålad Noah ;)

1 kommentar:

  1. Varför ska mammor bara måla sig i ansiktet? När man kan måla hela sig...Frågan är väl om det är vattenfast eller vattenlöslig penna...Ha det så trevligt på kalaset!

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad