söndag 27 juni 2010

MIDSOMMAR

Här kommer en lite uppdatering. Midsommaren var för engångs skull fin med sol och värme. Vi firade som vanligt ihop med Pers systrar med fam och svärmor med sambo. Vi blir ganska många när alla samlas och då är ändå inte mina två äldsta flickor med, eftersom de firar på sitt håll. Det värsta med den här midsommaren var myggen, men det får man stå ut med då allt annat är så bra. Det finns ju myggmedel och sedan hade vi sk tennisracketar med lite ström i som man viftade med och myggorna blixtrade till så det stod härliga till. Mat fanns det gott om, alla hade bidragit med lite av varje, jag gjorde 4 pajer. Caroline och Matilda hade fixat tipspromenad med efterföljande lekar till. Mitt lag vann och vi fick ett varsit hjärta som det stod, du vet väl om att du är värdefull. Jag kan tyvärr inte visa den på kort, för min kamera är så knäpp när man ska ta närbilder. (vet ej varför den här textraden är i en annan färg?) Lite arbeten har blivit klara som jag visar upp. Det är kläder till den lilla som inte vill komma ut. elin har det ganska jobbigt nu, det är varmt, tungt och sedan bara denna väntan, jag vet för jag gick över två veckor med de två äldsta, medan den sista kom 4 dagaer innan datum :) Mycket mat var det :D
Här kan man se hur vi sitter i våra myggtält
Några tog en tur med flotten/bryggan som Anders gjort så bra.
Maten ätes upp med god aptit Dagen innan midsommarafton kom Vickis med familj förbi och visade upp deras nya hund
en blandis mellan Lasha apso/nakenhund. Så värst naken var den ju inte, mest blyg. Ida håller stolt nya hunden, Noah tittar på, Asta gammel hunden vänder rumpan till :) den nya lilla valpen heter Viggo
Spindelbody till bebisen
Klänning med byxor till. Mönstret är ur senaste Ottobre tidningen.
Mönstret på tyget små fjärilar och blommor. Ska sy en klänning till Ida i samma tyg, så kusinerna blir lika.
Amningskudde, linnetyg med tryck
Till sist min klänning
Nästa gång jag skriver hoppas jag att den lilla har kommit.

2 kommentarer:

  1. så fint du fått det här på bloggen! :) ja, jag hoppas också hon kommit ut nästa gång du skriver!

    SvaraRadera
  2. Hej Maja!!
    Å, vilken underbar blogg du har!!!
    Va mysigt ni haft det i midsommar! Jag fick ett barndomsminne när jag såg er flotte =)
    Tack snälla för din fina hälsning hos mig. Ja, ibland blir man ganska förvirrad av människans klumpighet, men det är bara så..vi är olika & endel pratar innan de tänker & har svårt att acceptera allt som inte är som de tycker.
    Jag blev verkligen jätte glad över din hälsning & hoppas du kommer tillbax.. för jag kommer definitivt tillbax hit =))
    Hoppas den lille/ lilla kommit ut nu =)
    Varm kram Tina

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad