lördag 10 oktober 2009

LÖRDAG MORGON

Då var det helg igen. Två helger i rad har jag haft migrän på Lördagen, det är sååå jobbigt när helgerna blir förstörda. För två veckor sedan hade vi planerat att åka på mässa och efter det på hockey det blev inget. Veckan därpå var det kalas hos min ena svägerska som fyllde år, då kunde inte jag följa med. Det är så drygt, man vill göra så mycket, njuta av ledigheten och så blir det bara skit. Veckan efter blir så jobbig, man har inte fått den vilan och inte kunnat ta till vara dagarna. Nu i veckan var jag hemma från jobbet på torsdagen för ännu en migrän attack. Jag håller på att bi tokig kan inte slappna av eftersom jag hela tiden är rädd att det ska komma ett anfall. Nu när jag sitter här för mig själv känner jag att min skalle inte är het OK. men jag hoppas att den inte blir värre. Jag vill hinna sticka lite på mitt hemliga arbete, kunna sy lite på min fina nya symaskin. Sedan är det ju dags att höstfixa i trädgården. Man vill så mycket, men man ska väl inte ha så stora krav på sig heller men det är så svårt att åta bli när allt bara hopar sig. Dammtussarna blir större och större, fönstren är är så skitiga att man knappt ser ut, ja usch ja. Per jobbar nätterna den här helgen och då kan inte han heller göra så mycket. Nej nu skriver jag bra tråkigt, passa på och njut nu Maja säger figuren på min andra axel, men det på första axeln skriker värst. Varför lyssnar man alltid på den som skriker högst, som lärare försöker jag ignorera gapande elever för att de ska lära sig att vänta på sin tur, men det är svårt. Vi ses och hörs alla läsare, eller????

1 kommentar:

lämna ett spår efter er så blir jag glad