onsdag 28 oktober 2009

hundvakt

Idag är jag hundvakt åt Eddie. Han är lite orolig för han vill att det ska vara full fart hela tiden och då blir han uttråkad och går här och gnäller lite. Idag jobbar jag hemma. Vi ska jobba med de nya kursplanerna som komma skall 2011. Eftersom jag är ensam om mitt ämne på skolan så fick jag jobba hemma. Ska även göra klart (hoppas jag) omdömena till treorna, sjuorna, åttorna och niorna. Det ska börjas med utvecklingssamtal efter höstlovet. Det är ju en hel del elever att gå igenom. Som tur är så antecknar jag ganska mycket om varje elev under terminens gång. Jag vill ju att rätt elev ska få rätt omdömen och senare för åttor och nior rätt betyg. Men det är ju ganska många att hålla reda på. Femmorna har jag redan fixat, deras lärare var tidigt ute. I måndags var jag i Älvsjö på skolforum, Det är bra att komma iväg och se lite annat, jösses! vad mycket material det finns för elever. Men för mitt ämne finns det inte speciellt många representanter, tyvärr. Fick se en glimt av prinsessan Victoria, hon var där och delade ut en stipendium till någon som arbetar för dyslexi. Jag har fått en förfrågan om beskrivning på min väska som jag gjorde för några veckor sedan. Vad glad man blir när någon tycker att det jag har gjort är så intressant att man vill göra den själv också. Så nu ska jag fixa ihop en begriplig beskrivning åt henne http://allakansy.blogspot.com/. Jag stickar på lite julklappar så jag kan inte sätta in bilder på det just nu. Det får bli flera bilder sedan när julen är avklarad. Imorgon ska jag och Per åka på en liten utflykt till Åland över dagen. Hoppas bara att det blir hyfsat väder så man kan vara ute lite när man går i Mariehamn. Nähä nu ska jag väl fortsätta med mitt skolarbete. Maja En bild på Eddie kan ni få i alla fall

3 kommentarer:

  1. naaw, så liten han var! :)

    SvaraRadera
  2. Vi kommer till Åland i natt. Åker kvällskryssning till Åbo.
    Vi tycks dras till samma saker, samtidigt, eller nästan i alla fall.
    Jag tänkte på dig när mitt pendeltåg stannade i Älvsjö på väg till Huddinge. Så nära men ändå så långt borta. Kanske skulle jag gått av och bett informationen söka dig per högtalare...När ska vi ses på rikitgt???

    SvaraRadera
  3. tänk att det ska vara så nära och att vi inte träffas på riktigt, DEt skulle vara så kul.

    SvaraRadera

lämna ett spår efter er så blir jag glad